2013. március 18., hétfő

Tél még egyszer…

Visszatért a téli időjárás az elmúlt napokban.
Sajnos a gyümölcsfák közül többet is közvetlen virágzás előtti állapotban ért a fagy, erre -7,7 °C volt a leghidegebb 17.-én hajnalban. Ezt a fóliasátorban sikerült mérni a földön, a hajnal leghidegebb hőmérsékleti értékeként. A károk teljes mértékben még nem észlelhetőek a fákon, a tegnapi napfényben nem láttam a rügyeken fagyási sérülést (…jó, nem is mentem nagyon közel, mert már sár van körülöttük.) A fóliában a reteknek kutya baja, de ez nem annyira meglepő. Amúgy sem lett volna gond, pik-pakk újra lehet vetni, és gyorsan kikel. Ma hajnalban már csak -3 °C volt, és felmelegedést ígér a meteorológia, reméljük így is lesz!
Tegnap már a lótrágya is megérkezett az emelt ágyáshoz, jó lenne, ha a hétvégére járható lenne a föld!


Az elmúlt napokban sem tétlenkedtem, mert a palánták azért közben növekednek, és megkövetelik a gondoskodást. Kezdem a beszámolót azzal, hogy az egyetlen tálca zelleremet „kinyírtam”! Semmi betegség vagy ilyesmi, csak nem figyeltem rá, és az öntözése elmaradt. Mit lehet tenni! Vetek újat, aztán majd meglátom hogy mi lesz belőle...
A csilik nagyon jól vannak általában, egészségesek, és napról-napra növekednek. Összesen eddig egy Cayenne csilit kellett likvidálni korábban biztonsági okokból, a többiek viszont meglepően gyorsan fejlődnek virágkezdeményeket találtam többön is (!):


Tegnap egyesével átnéztem mindet, majd a javát kipakoltam az állványról, és a helyükre bepakoltam a magyar paprikákat. Minden hely elfogyott már, így osztozniuk kell a világításon néhány napon keresztül, jobbat nem tudok. Az öntözést, és lombtrágyázást is tegnap végeztem, és idén először már elkezdtem a kalcium bevitelt is.



A padlizsánok is belehúztak, így valószínűleg még egyszer át kell őket ültetni nagyobb edénybe, mielőtt a végleges helyükre kerülhetnek. Igaz ez több csilifajtára is, nem lesz nekik elég helyük a 2dl-es pohárban.


A paradicsom magokat idén 13.-án sikerült beáztatni, és bokros teendőim miatt csak 15.-én este tudtam elvetni a sejtes tálcákba, ekkor már némelyiknek fél centis gyökere is volt. Tegnap elkezdtek kelni, és ma már majdnem minden fajta előbukkant. Reggel óta már a fénycső alatt vannak, és remélem hogy nem nagyon nyurgulnak fel. Összesen az előző posztban említett 17 fajtát vetettem, plusz egy tomatillo fajtát.




Végül „fentre” üzenem, hogy szűnjön meg a fagy, mert haladnánk végre! J

Egyelőre ennyi, mindenkinek kellemes kertészkedést! 

2 megjegyzés:

  1. Hogy lehet neked emalit küldeni, mert nem találom a cimet?

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Üdvözöllek!

      E-mail címem: peoplex31@gmail.com
      Egyben bocsánatot kérek mindenkitől, valahogy kimaradt eddig az elérhetőség. :-)

      Törlés